Elin Stenman, Destination Eskilstunas nya marknadschef. Foto:

Elin Stenman marknadschef på Destination Eskilstuna

Eskilstuna

Den 1 september tillträdde Elin Stenman den nya tjänsten som marknadschef på Destination Eskilstuna.

— Vi måste göra hårda prioriteringar för att få ut så hög effekt som möjligt, säger hon.

— Jag är ny i den här rollen men jag känner till förutsättningarna väl, säger Elin Stenman.

Hon har arbetat i organisationen sedan 2012. Sedan 2015 har hon haft ett allt större ansvar för varumärkesarbetet under konceptet Eskilstuna gör evolution.

— Vi är en kommun med många tillgångar och stor potential, men Eskilstuna är tyvärr relativt okänt både i Mälardalen och övriga Sverige.

Destination Eskilstuna håller på att effektivisera arbetet med att göra destinationen och platsvarumärket Eskilstuna känt. Förra året utökades marknadsavdelningen med en digital marketing manager och ytterligare en kommunikatör. Sedan den 1 september ligger även turistbyråns personal under den nya marknadschefens ansvar.

Antalet besökare till turistbyrån har minskat under flera år medan kontakterna i digitala kanaler ökar. Turistinformatörerna kommer därför under lågsäsong att arbeta från Rothoffsvillan tillsammans med övriga marknadsavdelningen. Centrum1 på Fristadstorget blir under perioden en av ett tiotal infopoints i kommunen där man erbjuder en enklare turistinformation.

— Genom de förändringar vi gör nu och att jag tar plats i ledningsgruppen så blir det tydligare att marknadsföring av varumärket Eskilstuna är ett eget affärsområde med egna prioriteringar och inte i första hand en stödfunktion för övriga områden. Jag ser fram emot att vi ska kunna arbeta mer systematiskt med marknadsföring av destinationen Eskilstuna, säger Elin Stenman.

Läs också

( 15 st )

Läs mer om dessa ämnen

Eskilstunanäringsliv
Relaterat

Mest delat denna vecka