Jenny Hoflund Bergvall blir ny vd för Sörmlands Media AB. Foto:

Jenny Hoflund Bergvall ny vd för Sörmlands media

Sörmland

Jenny Hoflund-Bergvall har idag utsetts till ny vd för Sörmlands media efter Jimmie Näslund.

Under slutet av 2018 övertog NTM-koncernen Sörmlands media AB där Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs tidning, Södermanlands Nyheter samt Katrineholms-Kuriren ingår. I samband med de nya ägarnas tillträde lämnade Jimmie Näslund tjänsten som vd. Hans efterträdare på vd-stolen blir Jenny Hoflund Bergvall.

– Jag är mycket glad över att vi snabbt kunde hitta en ny bra vd till företaget, säger Lennart Foss, styrelseordförande i Sörmlands Media.

– Jenny är en självklar ledare och hon har en mycket god förankring i företaget och i näringslivet i Sörmland. Det var självklart med en intern lösning när vi har en så god kraft inom företaget, säger han.

Jenny Hoflund Bergvall har arbetat med försäljning och privatmarknad i olika positioner i Sörmlands Media under många år och har de senaste två åren varit marknads- och försäljningschef.

– Jag är fantastiskt glad, stolt och entusiastisk inför uppdraget att leda Sörmlands Media under NTM-flagg och tillsammans med ett oerhört kompetent gäng fortsätta affärsutveckla företaget för att säkerställa att den fria och oberoende journalistiken i Sörmland lever vidare, säger Jenny Hoflund Bergvall, som varit engagerad i frågor som rör journalistik och media sedan ungdomsåren.

I barndomshemmet diskuterades dagligen frågor om branschen, inte minst med hennes morfar, C-G Carlson, som var Eskilstuna-Kurirens vd 1972-1991.

– Jag brinner för det här och är i princip uppväxt med media, säger Jenny Hoflund Bergvall och förklarar att hon drivs av utmaningar och gillar att skapa resultat.

– Jag är fascinerad av människans kraft, det är en av anledningarna till att jag tackade ja till jobbet. Dessutom handlar arbetet på ett mediehus om att göra skillnad för människor och att värna demokratin.

Med NTM-koncernen i ryggen ser hon stora möjligheter till en fortsatt utveckling av både journalistiken och affärsmodellen.

– Vårt uppdrag är att förbli lokala och väldigt relevanta både i den journalistiska bevakningen liksom på affärssidan. Vi ska erbjuda attraktiva marknadsföringslösningar för företag i Sörmland. Både privat- och företagskunder ska få mer relevant innehåll och nytta och det kommer vi att ha ännu bättre möjligheter att erbjuda med hjälp av NTM.

Läs också

( 1 st )

Läs mer om dessa ämnen

SörmlandsMediaMediaNäringsliv
Relaterat