Besviken på habiliteringen

Jag skulle gärna vilja se att verksamhetsansvarig ser över organisationen på mottagningen.

WEBBVackertträd-151027-VK.jpg

WEBBVackertträd-151027-VK.jpg

Foto: Fotograf saknas!

Insändare2016-02-20 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vid habiliteringsmottagningen på Mälarsjukhuset har jag hittills upplevt följande: Mycket bristande hantering av högst personliga dokument. Obemannad reception på grund av renovering men ändå utan hänvisning vidare om man önskade personlig kontakt med personal. Inget svar i receptionens telefon trots flera försök under mottagningens telefontid. Stora svårigheter att få kontakt med personal. Vid två tillfällen har det tagit upp till tre dagar innan jag har fått kontakt med den jag sökte trots inspelningar på telefonsvarare. Hur kan det komma sig?

Det är uppenbart att det finns mycket att förbättra vid även denna sektion av Mälarsjukhuset. Jag skulle gärna vilja se att verksamhetsansvarig ser över organisationen på mottagningen. Antingen är personalstyrkan överbelastad eller så brister personalens engagemang för arbetet och patienterna. Det är så tråkigt att den som önskar hjälp i stället blir stjälpt. Varken jag eller någon annan människa som söker sig till en habiliteringsmottagning ska behöva känna sig så osynlig och ouppmärksammad som jag gjort. Det är som att slå på en som redan ligger.

En som undrar

Läs mer om