Dåligt samarbete mellan Actic och Munktellbadet

Insändare2016-07-29 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

ESKILSTUNA I mars gick mitt årsabonnemang hoc Actic vattenpalatset ut. Denna abonnemang innebar att jag både kunde träna på Actic och motionssimma. Jag frågade då hur det skulle bli på nya Munktellbadet. Svaret var att jag kunde köpa ett nytt årskort hos Actic för samma pris som tidigare. När sen badet öppnade så skulle jag för 50 kronor extra i månaden få tillgång även till motionssimningen i Munktellbadet. Detta erbjudande fick jag först muntligt och sen skriftligt hem i brevlådan.

Det lät ju bra så jag nappade på erbjudandet och köpte ett nytt årskort. När jag sen skulle köpa till möjligheten att utnyttja motionssimningen gick inte det. Man sa då att detta endast gällde för de som betalade med autogiro. Jag erbjöd mig att betala via autogiro eller något annat sätt men nu var det inte möjligt.

Efter diverse diskussioner så slutade det hela med att Actic öppnade upp möjligheten att köpa till månadskort till badet för 50 kronor kontant. Det skulle sen ta två dagar innan det kom in i systemen och jag kunde utnyttja det. Fem dagar efter köpet försökte jag motionssimma men fick då till svar att de inte kunde släppa in mig eftersom jag saknades i datasystemet.

Jag har nu ett kvitto med mitt namn på där det står att jag betalt för ett månadskort på badet giltigt från 160718 men blir ändå inte insläppt. Actic och Munktellbadet skyller på varandra men ingen är intresserad av att hjälpa mig som kund.

Bo Hildenborg

Läs mer om