Öppet brev till Region Sörmland.
Min väninna på 83 år har försökt att ringa till ortopeden på Mälarsjukhuset för att beställa en återbesökstid. Hon har ringt ett 50-tal gånger utan att komma fram. Hon har bland annat fått till svar att ortopeden har fel på sin telefon, vilket verkar ha pågått en längre tid. Till slut ilsknade hon till, och bad att få prata med chefen för ortopeden. Chefen uppmanade henne att skicka ett mejl till reception och beställa tid. Då hon inte har någon dator, så bad hon mig göra det, vilket jag gärna gjorde för att hjälpa henne.
Döm av min förvåning, fick jag till svar från receptionen att all tidsbeställning ska göras per telefon. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Hur svårt kan det vara att ge henne en tid när dom fick mejlet?
Nu börjar en ny karusell igen med att passa telefontider och återigen, inte få kontakt.
Jag blir uppriktigt väldigt upprörd över det här förfarandet. Hon är 83 år, vad begär man?
Jag tycker att det är ett väldigt nonchalant bemötande av henne. Jag önskar ett svar från Mälarsjukhuset.
"Spader Madam"