• Håkan på Fogdön har tillbringat många timmar för att få veta hur länge det dröjer innan Telia tänker laga en avklippt ledning.
  • Artikel publicerad dem 15 december.
1/

Insändare: Ingen telefon i Grinda på Fogdön

Insändare

Det här är en insändare med syfte att påverka. Det är läsare och andra externa skribenter som skriver texterna och det är deras egna åsikter som förs fram, inte tidningens. Läs mer: Så jobbar Eskilstuna-Kuriren och Strengnäs Tidning med journalistik.

Den 15 december läste jag med förskräckelse artikeln om Lennart Nilsson i Ärla som saknat telefon och bredband i fem månader. Och jag håller fullständigt med insändaren "Telias service är ingen hjälp", publicerad den 5 januari. Ordet Telia har blivit en svordom.

På kvällen den 11 december drog en grävskopa ned en telefonledning vid Grinda på Fogdön. Morgonen därpå fick Telia 16 felanmälningar från oss drabbade som saknar fast telefoni och bredband. Sedan dess har jag ägnat timmar åt att få Telia att ange ett datum när felet ska vara åtgärdat.

Dessvärre kan man bara knappa sig fram hos Telia – att prata med någon är det oftast en väntetid om minst 30 minuter. Mobiltäckningen är urusel men jag har fått ett sms där Telia meddelar slutdatum den 4 februari klockan 18!

Man har lätt att hålla sig för skratt när man ser den avklippta ledningen dingla från stolpen...

Håkan på Fogdön

Läs också

( 2 st )

Läs mer om dessa ämnen

TeliaFogdöInsändareTelefon
Relaterat