En insändarskribenten som är missnöjd med matbutikerna i Torshälla. Foto: Fredrik Sandberg /TT.

Insändare: Trött på dålig kvalité och att mycket ofta är slut

Insändare

Det här är en insändare med syfte att påverka. Det är läsare och andra externa skribenter som skriver texterna och det är deras egna åsikter som förs fram, inte tidningens. Läs mer: Så jobbar Eskilstuna-Kuriren och Strengnäs Tidning med journalistik.

Vi är relativt nya boende i Torshälla! Vi har försökt att hitta en mataffär som kan förse oss med det vi vill handla. Vi har besökt både Hemköp och Coop. Häromdagen skulle jag laga något med en grillad kyckling och pajdegsskal. Hemköp har överhuvudtaget inte pajdegar och den grillade kycklingen är allt som oftast slut på eftermiddagen.

När Hemköp, för några veckor sedan, hade extrapris på grillad kyckling, var deras grill trasig. Dessutom är deras djupfrysta glass alltid full av is!

Coop har inget grillat alls trots ombyggnad/reparation och på frågan om pajdeg, fick vi till svar att den var slut för dagen, kommer i morgon?

Detta är vad vi oftast möter i Torshällas matvaruaffärer – sortimentet brister eller så är produkterna undermåliga. Eller trots annonsering om extrapris, finns inte varan att köpa.

Jag är sååå trött på att affärer har dålig koll på produktåtgången, erbjudanden, och sortimentet. De produkter jag ville handla var inte på något sätt ovanliga för en välsorterad mataffär att uppfylla.

Jag önskar verkligen att vi skulle kunna få en välsorterad Icaaffär till Torshälla.

”En besviken nybliven ortsbo”

Läs mer om dessa ämnen

InsändareLivsmedelMat