Jag och mina vänner är flitiga gäster på alla stadens krogar. Vi är förvånade över hur dålig kundförståelse man har och drar vi paralleller till våra egna yrken skulle vi ha svårt att behålla de kunder som driver våra rörelser.
När det är dags att betala på krogen är det viktigt att du själv kommer ihåg vad du beställt. Det är inte säljarens (krogens) ansvar utan du som gäst att exakt veta vad du beställt. Ve dig om du efter en flaska vin och tre timmar inte till punkt vet det!
Om ni är många i sällskapet med olika notor blir det här ett jättestort problem! Om du som gäst/kund har åsikter om servering eller maten är du en dålig gäst.
I alla andra serviceyrken vet säljaren vad de ska ta betalt. Vad de ska leverera och till vilken kvalitet.
Restauratörer var är er yrkesstolthet? Lär upp er personal att hantera gäster. Kundupplevelse och hur man ska behandla sina gäster kommer från ledningen och deras syn på verksamheten.
Restaurangkunder – kräv att restaurangen behandlar er som det viktigaste de har. Om restaurangen inte klarar av det – gå inte dit mer. Kunden/pengarna styr.
Harry Diesel