Insändare: Vårdcentraler borde inte ha "hemligt nummer"

Signaturen "Besviken" missade när vårdcentralen ringde upp eftersom hon hade blockerat sin mobil för "okända nummer". Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix / TT.

Signaturen "Besviken" missade när vårdcentralen ringde upp eftersom hon hade blockerat sin mobil för "okända nummer". Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix / TT.

Foto: Gorm Kallestad

Övrigt2018-12-20 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Nästan alla, med kanske några undantag, använder mobilen i dag och har kanske sagt upp sin fasta telefon. Många användare blir både då och nu uppringda av diverse skojare och bedragare. I mobilen kan man avsäga sig samtal från ”okänd” och ”hemligt nummer” för att slippa dessa samtal. MEN även vårdcentraler med flera använder sig av ordet ”okänd” eller ”hemligt nummer” och då kan det gå illa!

Vem tänker på det då man i dag ringer en vårdcentral, där man får en tid att de ska ringa upp? Kanske borde de använda sitt telefonnummer, det numret kan man ändå inte ringa till hur som helst.

Det hände mig i dag och jag blir inte så lite frustrerad eftersom jag gått hela dagen och väntat på samtal. Samtalet kom aldrig fram till mig på grund av att jag i min mobil avsagt mig från att bli uppringd av någon okänd!

Det är kanske något att tänka på. Varför ska en vårdcentral kalla sig ”okänd” eller ”hemlig”?

Besviken

Läs mer om