I Sanna Nielsens första egna show kommer publiken att få följa med i Sanna Nielsens musikaliska fotspår, från när hon var liten och hade affischer med Lotta Engberg och Michael Jackson på väggarna i flickrummet i Bromölla, till i dag när hon själv är en folkkär stjärna och programledare.
Det betyder att publiken kommer att få höra Sanna Nielsens egna hits och tolkningar av låtar som sjungits av storheter och förebilder som Celine Dion, Gladys Knight, Fleetwood Mac och Michael Jackson och uppleva en bjussig, lyxig show influerad av underhållare som Robbie Williams och Lill-Babs.
Allt det där berättar Sanna Nielsen i telefon från New York, där hon befinner sig på inspirationsresa tillsammans med den kommande showens regissör, Mikael Gordon-Solfors.
Hon formligen bubblar av entusiasm över sitt första besök i New York och planerna för "Mitt Sanna jag". Samma kväll ska hon gå och se en show med Justin Timberlake och dagen innan har hon skapat uppståndelse under en fotografering på centrala Manhattan och blivit igenkänd av ett gäng Eurovisions Song Contest-fans.
Trots att hon bara är 33 år har hon en lång karriär bakom sig.
[youtube id="0j_VKdtJrIM"]
Inom schlagern och programlederiet har hon redan nått toppen. När det gäller showen på Hamburger Börs ser hon en möjlighet att visa publiken nya sidor av sig själv.
– Jag vill försöka bredda mitt artisteri så mycket som möjligt och vara den entertainer som jag har drömt om.
För Sanna Nielsen älskar publikkontakten och vill utvecklas i samma riktning som förebilderna Celine Dion och Barbra Streisand.
– Det gäller att inte be om ursäkt utan att ta klivet och slänga sig ut, säger Sanna Nielsen
– Man lär sig hela tiden, och jag har bara börjat. Numera ser jag möjligheterna och är inte rädd att hoppa på olika projekt, säger Sanna Nielsen.
Showen "Mitt Sanna jag" har premiär på Hamburger Börs i Stockholm den 25 januari.