Bindningstiden för det gym jag tecknade för två år sedan är på väg att löpa ut och jag funderar på att hitta ett annat. Jag har inte varit den flitigaste träningsgurun och funderar på hur jag verkligen vill ha det med flåset och magrutan (jag har bara en och den är mer rund utseendemässigt än en platt ruta). Och så har jag pratat med en kollega som ska visa mig runt på sitt gym. Om det skulle kunna vara nåt för mig också.
Vi har bara pratat om det. Och jag har tänkt på det. På gymmets namn till och med har jag tänkt nån gång. Det är allt. Plötsligt har då detta gym-namn börjat dyka upp i mitt flöde både på facebook och på instagram. Det ploppade upp där INNAN jag hade googlat på gym eller Eskilstuna.
Jag vet ju mycket väl att de sociala medierna har raffinerade funktioner som gör att det du en gång intresserar dig för och söker efter - direkt efteråt alltid dyker upp som reklamsnuttar så fort du går ut på internet. Jag förstår att funktionen är jättebra, men om jag nyss har köpt en bil eller ett par nya gympaskor så kanske jag inte funderar på att köpa samma sak igen - dagen efter. Det irriterar bara.
Men det här? När något jag bara har tänkt på och pratat med en kollega om - också kommer upp i mitt flöde? Har ansiktsboken (facebook) tagit över min hjärna också? Och hur gick det till?