Annonssamarbete med Handelsbanken Eskilstuna

Så kraftsamlar Handelsbanken

”Hittills har vi haft många nöjda kunder som uppskattar det nya arbetssättet”, säger kontorschefen Johan Gustavsson.

Foto: Handelsbanken Eskilstuna

Native2024-04-12 01:00
Detta är ett annonssamarbete.

 I takt med att bolåneaffären blir alltmer komplex samtidigt som den kräver mer och mer snabba beslut förändrar Handelsbanken i Eskilstuna sitt sätt att arbeta med bolån – allt för att göra det så effektivt och tryggt som möjligt för sina kunder. 

— Det som skett är att vi kraftsamlat bolånespecialister i ett team och som tillsammans hanterar alla ärenden som kommer in. Detta gör att hanteringen inte är personberoende och det blir därför inte lika sårbart om bolånerådgivaren skulle bli sjuk eller av någon anledning inte är tillgänglig, förklarar Johan Gustavsson, kontorschef på Handelsbanken i Eskilstuna.   

undefined
Kontorschefen Johan Gustavsson tillsammans med Marie Larsson som arbetar i kundstjänst.

Inte nog med att du som kund nu kan känna dig trygg i att din bolåneaffär hanteras av specialister, ditt ärende kan nu även hanteras snabbare. 

— Det är inte alltid man har tiden på sin sida när det gäller bolåneaffärer och det kan ibland krävas riktigt snabba puckar. Vi har även valt att öka tillgängligheten och specialisterna går nu att nå tidigare på morgonen, senare på kvällen och till och med under helgerna. Det är ett uppskattat mervärde, berättar Johan och fortsätter: 

— Även om teamet jobbar digitalt har vi fortfarande kvar rådgivare här på kontoret för den som hellre önskar att träffa någon fysiskt. På så sätt kan vi nu erbjuda det bästa av två världar och kunderna kan själva välja hur de vill att deras ärende ska hanteras. Vi har än så länge endast varit i gång med detta sedan början av mars men hittills har vi haft många nöjda kunder som uppskattar det nya arbetssättet.

undefined
"Även om teamet jobbar digitalt har vi fortfarande kvar rådgivare här på kontoret för den som hellre önskar att träffa någon fysiskt", berättar Johan.

Läs mer och kontakta Handelsbanken här! 

Även på företagsaffären satsar de framåt och har nyligen utökat personalstyrkan för att kunna tillgodose den växande efterfrågan av sina tjänster. Många företagare har mycket att stå i och vill ha ett bollplank för att kunna få snabb och kompetent hjälp när man behöver det.

undefined
Handelsbankens nya adress - Stenmansgatan 6.
undefined
På Handelsbanken i Eskilstuna jobbar man ständigt för att ge sina kunder en så bra upplevelse som möjligt.

För att ytterligare förbättra sina kunders upplevelse har Handelsbanken även flyttat till nyrenoverade lokaler på Stenmansgatan 6. 

— Vi hade varit i samma lokaler i många år men kände att de inte längre kunde stödja det sätt vi vill jobba med våra kunder. Vi önskade bättre förutsättningar för att ta emot och ha möten med kunderna, kunna anordna aktiviteter och träffar samt erbjuda mer tillgängliga parkeringsmöjligheter, förklarar Johan. 

undefined
Bankens nya lokaler erbjuder bättre förutsättningar för avskilda kundmöten.
undefined
Ett av många luftiga konferensrum.
undefined
Högst upp i byggnande finns rymliga utrymmen perfekta för kundträffar och andra aktiviteter.
undefined

De nya, nästan 800 kvadratmeter stora, lokalerna är fördelade på tre våningsplan med flera kundmötesrum, reception, samlingslokal och kontorsplatser. Här är färgskalan neutral och harmonisk, och många kunder beskriver atmosfären som lugn och behaglig. 

— Vi har hittills fått jättefin respons från våra kunder och många tycks uppskatta lokalerna lika mycket som vi gör, avslutar Johan.  

Vill du veta mer? Klicka här!

Besöksadress: Stenmansgatan 6, 63221 Eskilstuna
Telefon: 016-16 99 00
E-post: eskilstuna@handelsbanken.se

Karta: Handelsbanken Eskilstuna
Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Eskilstuna-Kuriren.