Entreprenören Petter snackade varumärke

Under onsdagen ägde Stora Marknadsföringsdagen i Eskilstuna rum. Petter var det stora dragplåstret och pratade varumärke. Men det fanns även annat på programmet.

Eskilstuna2013-10-23 12:00

Eva Norberg samt Martin Roos berättade var i varumärkesresan Eskilstuna befinner sig i nu och vad som väntar härnäst. Det var också en paneldebatt temat varumärke och hur detta blir ännu mer viktigt att värna om i en allt mer föränderlig värld, följt av rapparen och entreprenören Petter.
Petter (Alexis Askergren) har i media sagt att ”han älskar marknadsföring” och han är omtalad som en fantastisk föredragshållare som är fantastisk på PR. Nu fick publiken i Eskilstuna chansen att ta del av hans varumärkesbyggartips. I artistvärlden är konkurrensen stenhård och Petter har lärt sig marknadsföring den hårda vägen genom egna misstag och lyckokast. Han har också använt sociala medier på ett förtjänstfullt sätt i sin marknadsföring.
Till Stora marknadsföringsdagen på Elite Stadshotell hade 130 personer anmält sig och arrangören MIE:s ordförande Annika Edetun Lahtinen var förväntansfull inför arrangemanget:
-Det känns framför allt fantastiskt att det är en sådan uppslutning med så många deltagare och jag är övertygad om att vi har fått till en bra helhet med Petter som kronan på verket, säger hon.

Läs vår rapportering från evenemanget på ekuriren.se: ekuriren.se/jobbpengar/1.1958030-en-varumarkesrapp-marknadsforingsdag

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om