Vem är det som beskrivs här? undrar du. Det är någon du förmodligen känner tämligen väl, och skulle beskriva på liknande sätt.
Din hemkommun.
I ett år har arbetet med Eskilstunas varumärke pågått, under ledning av Eskilstuna kommun och Eskilstuna Marknadsföring. Nu är det dags att sammanställa invånarnas egen bild av kommunen, vilken vuxit fram ur ett antal workshops och undersökningar - för att skapa en varumärkesplattform.
Sammanställningen visar på en stad vars invånare tycker den är vacker och naturskön, har ett aktivt föreningsliv, ett lika aktivt miljöarbete och stor mångfald. Många är också stolta över industrihistorian och innovationerna, musiklivet, högskolan och Parken Zoo. På minussidan nämns ofta arbetslösheten, gnälligheten, kriminaliteten, och otryggheten.
Martin Roos, vd för Eskilstuna Marknadsföring förklarar vad som sker nu:
— Just nu bearbetar vi allt underlag och formulerar kontentan i en varumärkesplattform, som ska beskriva Eskilstunas identitet och berätta vad vi vill uppnå och hur vi vill uppfattas. Genom att utgå från plattformen i all kommunikation blir vi konsekventa och bygger ett starkare varumärke.
Den 18 november ska ett utkast finnas klart och diskuteras bland alla som vill delta och lämna synpunkter under ett morgon- respektive kvällsmöte på Munktell Science Park.