– Nej, men det blir fest inför Melodifestivalfinalen samma kväll. Vi ska överraska de barn som inte kan åka hem över helgen med lite mat, godis, chips, nallar och underhållning.
Hur kommer det här sig?
– Initiativet togs av en av mina anställda, idésprutan Lars Ekholm, och tillsammans har vi tiggt ihop saker hos företag som alla gjorde tummen upp direkt. Möller Bil och Lambi har skänkt mjukisdjur, McDonalds på Västerleden sponsrar med Happy Meal, Coca Cola ställer upp med dryck, och så blir det en hel del annat smått och gott.
Och paprikan?
– Ja, en frivillig ska få ikläda sig vår paprikadräkt. Ställer ingen upp får jag göra det själv. Dessutom har vi med oss en duo som bjuder på sång och musik.
Det här är inte första gången ni syns i välgörenhetssammanhang. Är det viktigt som Icahandlare att visa socialt engagemang?
– Jag tycker det. Visst, det ger lite fin reklam, men jag vill verkligen ställa för andra när det går. Det känns väldigt bra, och underlättas dessutom av att jag har en personal som vurmar för samma frågor. Bland annat sponsrar vi handikappidrotten i Eskilstuna.