Hon kom i sällskap med personalen på Bodyshop i Eskilstuna, och ville berätta att djurskyddet i Sverige fått en ganska stor summa pengar som en skänk från företaget.
Under perioden juli till september i fjol sålde Bodyshop en läppglans, där närmare 40 procent av inkomsterna gick till just det välgörande ändamål som företagets kunder valde själva.
Det visade sig att de flesta ville stötta just djurskyddet i Sverige, och eftersom man fick in över 200 000 kronor under perioden juli till september så går alltså lite drygt 100 000 kronor till djurskyddet.
— Om just vi får en del av de pengarna vet jag inte, det är kanske inte bestämt riktigt än, säger Susanna Karijoki på katthemmet i Kälby.
Men Susanna tycker att det är mycket hedrande att djurskyddet verkar stå så högt i kurs hos Bodyshops kunder, och både delegationen från djurskyddet centralt i Stockholm, och delegationen i formen av personalen från Bodyshop i Eskilstuna, trivdes bra på katthemmet och fick chansen att bekanta sig med flera av de inneboende individerna.
Något nytt hem för någon av katthemskatterna blev inte resultatet av besöket. Men man kanske har etablerat en kontakt som kan ge något på sikt?
— Åsa sa att hon visserligen letar efter en ny katt, men vem vet, hon kanske återkommer.