– Vi vill lyfta marknadsföring. Marknadsföring handlar i grunden väldigt mycket om människor, sa Annika Edetun Lahtinen, ordförande i Marknadsföreningen i Eskilstuna som arrangerade Stora Marknadsföringsdagen.
Årets tema var "företagets värdegrund i marknadsföring". Gina Azaric från mobiloperatören 3 och Pino Roscigno från SPP höll föreläsningar. Det var också en paneldiskussion och mingel.
Stand up-komikern Måns Möller var konferencier. Han höll en kort föreläsning om hur han ser på marknadsföring.
Måns Möller berättade bland annat om hur han skapat uppmärksamhet kring sin soloföreställning som sändes på SVT i slutet av oktober. Föreställningen handlar om hans familjesituation och sonens diagnos med autistiskt syndrom.
– När föreställningen har gått på SVT gäller det för mig att få igång surret så att jag får bra siffror på SVT Play. Då får man ringa till Jonas Gardell och alla de här som har över 100 000 följare på twitter och säga: 'Kan ni inte twittra och lägga ut länken till SVT Play?'
– Min soloföreställning blev faktiskt populärast på SVT Play. Den har fått en väldig massa klick.
Folk började sedan höra av sig till Måns Möller och be honom komma och föreläsa om hur man hittar rätt skola åt sitt funktionshindrade barn.
– Då kan jag hålla föredag på samma tema som soloföreställningen och rida på framgången. Man försöker bygga olika produkter ur samma sak, sa Måns Möller.