Varuhuset i Eskilstuna är en lönsam enhet, men ett turbulent 2018 inom K-rauta, med sjunkande omsättning, görs nu förändringar. Butikerna ska bli mer yteffektiva och i Eskilstuna blir det nyöppning 8 juni.
– Vi har en ny kundtjänst vid entrén. I butiken möts du först av färg- och golvavdelningen, de delarna som vi ligger i topp med i vår bransch, säger Eric Messing, varuhuschef på K-rauta i Eskilstuna.
Det kommer bli ny layout och ett nytt kundvarv. Färgavdelningen uppdateras då den har stor dragningskraft på Eskilstunaborna. Butiken kommer att få en designstudio för digital projektplanering. Här ska kunderna kunna få hjälp med sina projekt, allt digitalt visualiserat.
– Till vår nyöppning kommer merparten av butiken vara klar, designstudion kommer tas i bruk under hösten. Det blir stora fysiska visningsplatser, där kommer vi ha visning av produkter som vi inte har lagerlagda. Allt går att beställa och vi kan snabbt få hem det till varuhuset.
Alla butiker i Sverige ska anpassas till det nya konceptet som ska rymmas på cirka 4 000 kvadratmeter.
– Vi kommer att ha ett helt nytt tag-självlager, både inom- och utomhus, det skapar fler fria ytor i butiken, avslutar Eric Messing.