De senaste fem åren har Parken Zoos marknadsföring skötts av företaget Care of Haus i Västerås. Reklambyrån var också medierådgivare åt parkcheferna, under den massiva kritikstorm som följde på kalla faktas avslöjande i höstas.
Men det är inte missnöje som nu får parken att se sig om efter nytt pr-folk. Det handlar om ett avtal som löpt ut, säger parkens försäljningschef Camilla Delac.
- Vi har bett om anbud i en offentlig upphandling och där har alla som svarar lika stor chans, säger hon till Eskilstuna-Kuriren.
I slutet av februari ska intresseanmälningarna ha kommit in.
En av den nya reklambyråns första arbetsuppgifter blir att återupprätta parkens rykte.
I ett uttalande till Dagens Media säger parken att parkens kritiserade slogan "Räddar världens djur" kommer att bli kvar. Resten av pr-strategin förblir ett oskrivet kort, tills den nya byrån tillträtt.
Parken Zoo ska under våren får en egen marknadschef, enligt styrelsen. Den funktionen har saknats helt och vd har skött uppgiften i stället.