Simon Glimtoft, 33, har tidigare arbetat inom försäljning med butiksetableringar och konceptbyggande. Nu är det första gången han tar rollen som centrumledare – en roll som han ser fram emot.
– Jag ser vilket arbete alla har lagt ner. Nu när jag tar min plats som centrumledare håller jag mig ödmjuk och måste lyssna innan för att se vad Retuna behöver, säger han.
Just nu utformas en plan för hur gallerian ska utvecklas. Simon Glimtoft berättar att fokus bland annat kommer ligga på att lyfta servicenivån och kvalitén – både för konsumenter och butiksinnehavare.
– Vi håller nu på att titta på hur vi kan utveckla gallerian till "Retuna 2.0".
Vad innebär det rent konkret?
– Konkret kan det innebära utveckling av butiker och sortiment. Vi är ju också leverantör till alla butiker, vilket är fantastiskt. I dag har vi väldigt stor mängd återbruk. Det vill vi öka ännu mer för att värna om miljön.
Enligt Glimtoft finns det även tidiga planer på att bredda verksamheten så det ska bli lättare för Eskilstunaborna att ta del av Retunas varor.
– Det finns de som har svårt att ta sig ut till oss och då måste vi se hur vi kan ta oss ut till dem.
I mina öron låter det som ni även vill öppna i stan?
– Ja, stan är en bra hubb i alla fall. Alla är inte bilburna. Vill man till exempel köpa en soffa som en butik lagt lite prägel på är det svårt att komma hit och hämta soffan.
Kan ni även finnas digitalt i framtiden?
– Absolut, säger Simon Glimtoft.