Näringsrik frukost arrangeras fyra gånger om året av Eskilstuna kommun näringslivsavdelning. Varje gång avhandlas ett aktuellt ämne – i dag varumärket Eskilstuna.
– Varumärket Eskilstuna är för mig det man associerar Eskilstuna med, säger kommunens kommunikationsdirektör Eva Norberg.
För närvarande pågår ett arbete med att stärka varumärket och att få alla att jobba åt samma håll.
– Vi måste identifiera våra styrkor och våra svagheter och bestämma oss för vad vi tycker att vi vill vara kända för, förklarar Eva Norberg.
- Framför allt krävs att alla, från fotbollslaget som bjuder in lag utifrån till en turnering till företagen i kontakter med sina samverkanspartner, jobbar för att utveckla staden mot målet.
Näringsrik frukost pågår mellan klockan 8 och 9.30. Förutom Eva Norberg medverkar Eskilstuna Marknadsförings vd Martin Ross samt författaren och varumärkesexperten Julian Stubs.
I tisdagens papperstidning berättar några kommuninvånare om vad de associerar Eskilstuna med.