Eskilstuna, Jämtland, Örebro och Höga Kusten tävlar om att koras till Sveriges bästa platsmarknadsförare. Aktörer på de platserna är finalister i Placebrander of the year 2019. En jury har utsett finalisterna och nu är det upp till allmänheten att rösta fram vinnaren. Röstningen sker på placebrander.se.

Nomineringen till priset lyder:

Med hållbarhet i sitt DNA har man sedan 2016 marknadsfört Eskilstuna som världens mest miljösmarta industristad. Målgruppen är nationell och internationell media, för att i slutändan generera fler invånare, besökare och investeringar. En av flera unika satsningar är ReTuna Återbruksgalleria som blivit uppmärksammad av World Economic Forum, BBC och The Guardian, men också nationell media. Den första filmen som spreds via sociala medier har idag setts av 24 miljoner människor. Kronan på verket var när The Guardian utnämnde Eskilstuna till ”The World Capital of Recycling”. Ett varumärkesarbete som skapar attraktion kring platsen Eskilstuna.

Vinnaren koras på Placebranders day i Värnamo den 1 oktober.