Micael Carnbrand efterträder Anders Boberg som blir försäljningschef med ansvar för alla företagsmarknadsintäkter i hela Sörmlands Media.

– Det ska bli spännande att tillsammans med säljcheferna och alla medarbetare leda och utveckla våra produkter och tjänster så att det passar in i den snabba förändring som präglar vår bransch och våra städer, säger Anders Boberg och strör lovord över sin efterträdare.

– Micke har ett stort förtroende ute på marknaden.

– Vi ska vara det naturliga förstahandsvalet för den lokala annonsören och leverera annonsprodukter som genererar effekt, säger Micael Carnbrand.

Han kommer närmast från arbetet som försäljningschef på ADinQ och har dessförinnan bland annat spenderat ett drygt decennium på TV4, där halva tiden var i Stockholm. Nu ser han fram emot att jobba på hemmaplan.

– När jag blev tillfrågad så var det ett lätt val. Jag är fokuserad på att vara ute på marknaden och lära känna våra kunder. Vi ska ligga i framkant genom att utveckla de format vi har med kreativa annonslösningar i print och digitalt.

Jenny Hoflund Bergvall är vd för Sörmlands Media.

– Vi ser ett stort behov hos våra kunder av strategisk hjälp för att bäst lyckas nå ut i mediebruset. Våra kanaler levererar absolut högst räckvidd i Eskilstuna och på våra andra orter jämfört med våra konkurrenter. Anders kommer att utveckla och stärka vårt erbjudande till annonsörer i hela Sörmland och vi är väldigt glada att ha rekryterat Micael, som har ett etablerat nätverk och erfarenhet av att leda, utveckla och skapa en framgångsrik säljkår.