Första stoppet var Turistbyrån i Rothoffsparken och här fick personalen försöka hjälpa de lätt desorienterade scooterförarna att spåra Hugelsta skjutfält och Sundbyholm.

– Det gäller att inte ha för bråttom, pustade en lätt stressad Henrik Börjeson från Vespa Club Lund (Team VCL) och försökte hitta gamla Strängnäsvägen på en karta som inte innehöll några vägnamn alls.

– Men allt är tillåtet, man får fråga vem man vill. Allt som inte är tillåtet är gps eller att gå in på internet, och det är ju bestämmelser som vi själva skrivit så det är inget att säga om dem.

Tävlingarna inleddes redan under fredagen, men då var det Örebroklubben som hade huvudansvaret och från starten i Herrfallet styrde man vidare mot bland annat Nora och en väldigt utslagsgivande övning kallad "Slowride".

– Här gällde det att försöka krypköra så långsamt som någonsin var möjligt och det visade sig ganska tufft, säger Micke Nilson från Eskilstunaklubben.

För titelförsvararna från fjolårets tävling visade sig prövningen övermäktig. Patrik Hammarsten och Oscar Norlin från Team Gullefjun drabbades av en olycklig omkullåkning på en grusväg på väg in till Nora, och halva laguppställningen gjorde illa vänsterhanden såpass illa att det blev problem med att koppla.

– De fick kasta in handduken redan under den första dagen, dessvärre, säger Micke Nilson.

Vann hela tävlingen gjorde nu titelförsvararna från 2014 års tävlingar; Scuderia Calzone med Olof Fransson och Magnus "Mamba" Ericsson från Malmö på totaltiden 14:21:00 efter två dagars mycket hård körning.

Tvåa blev Jens Clausen och Anders Lagerqvist i Team Isle of man 1970, som gick i mål ganska exakt en timme efter segrarna.