Bankomat AB: "Ska definitivt inte ta tre veckor"

Det finns flera anledningar till att insättningsautomater krånglar. Men det ska inte ta tre veckor att få tillbaka sina pengar menar såväl Bankomat AB som SEB.

Flen2014-05-06 06:00

Bankomat AB har uttags- och insättningsautomater runt om i hela Sverige. Camilla Kinnarinen är kommunikationsansvarig på Bankomat AB och hon menar att det vid enstaka tillfällen uppstår problem med insättningsautomaterna.

– Vi strävar efter att de alltid ska fungera, men det är tekniska apparater och det kan ske saker. Alltifrån att ett gem följer med sedlarna och stör eller att en sedel är trasig som gör att det trasslar till sig.

Hon känner inte till Leif Larsson fall, men tycker att hans väntetid var för lång.

– Det ska definitivt inte ta tre veckor. Kunden ska kontakta sin bank sedan utreder vi med banken vad som är fel. Det är lätt att se vilket belopp det rör sig om och det ska handla om några dagar.

Anna Helsén är presschef på SEB i Sverige hon är inte heller bekant med Leif Larssons fall, och hon anser också att det tog för lång tid att lösa problemet.

– Det är ovanligt att det blir så här. Så lång tid ska det inte ta och Leif får gärna kontakta oss så vi kan ta reda på vad som gick snett.

SEB har två typer av kundservice, en telefonbank som är öppen dygnet runt samt kundrelationer som tar tag i problem av större art. Anna Helsén menar att kunder ska kunna få hjälp av en person som följer upp till problemet är löst.

– I det här fallet var fler parter inblandade, det är möjligt att det kan ha fastnat på annat håll.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om