I tio år, mellan 2010 och 2020, sålde Jesper Levin harakirikorven, världens starkaste korv, till sina kunder. Kryddorna importerades från länder världen över och resultatet blev en korv med en styrka på två till tre miljoner scoville. Klarade man av att äta upp hela korven var belöningen en t-shirt, en bedrift som Jesper Levin uppskattar att cirka 120 personer per år gjorde.
En person som klarade av bedriften från den tiden har särskilt etsat sig fast i hans minne.
– Jag kommer aldrig glömma en kille som lyckades käka upp harakirikorven och får t-shirten i handen. Han tar på sig den och säger "ring ambulansen, jag har pacemaker". Sen ringde hans tjej ambulansen, de kommer och han ligger på marken, sen tar de fram saxen för att klippa t-shirten. Då skriker han "rör inte t-shirten", "klipp vad fan ni vill men rör inte t-shirten". Sen tar han av sig t-shirten och säger "nu kan ni göra vad fan ni vill". Det var så kul för att t-shirten var jätteviktig, folk lade upp det på sitt cv att de lyckades äta harakirikorven, säger han.
Samtidigt livesände han varje gång på Facebook – inför extremt många tittare.
– Jag hade Sveriges största underhållningsprogram i tio år, på Facebook. Som mest över en kväll hade jag 1,3 miljoner unika tittare över hela världen.
Men något kändisskap var aldrig något han var ute efter, även om han tyckte det var kul.
– Det var kul att det blev viralt men jag var aldrig ute efter att bli känd. Jag är totalt ointresserad av kändisskapet. Det roliga var trycket jag hade och showen runt omkring det, det var jätteroligt. Det saknar jag. Det var väldigt underhållande för mig också.
Karaktären Harakirimannen och försäljningen av världens starkaste korv har han lagt bakom sig nu.
– Sista åren var det inte kul längre. Folk lärde sig hur chili fungerar och då fick man inte den naturliga reaktionen, chockreaktionen. Vissa lade sig som en boll i ett hörn, andra bara sprang runt, vissa drack en massa mjölk, läsk eller vatten. Det var så många olika reaktioner så det var väldigt kul. Det roliga var när det kom en människa som inte visste vad det var.
Numera har en foodtruck som han åker runt i hela Sverige med och säljer hamburgare.
– Det är frihet. Jag åker genom hela Sverige från Kiruna i norr till Emmaljunga i söder. Jag tycker det är mycket roligare för nu upplever jag Sverige på ett helt annat sätt än vad jag gjorde innan. Man får mycket mer energi. Sen är det väldigt häftigt och annorlunda.
Att harakirikorven skulle återuppstå finns det ingen chans till, inte i Sverige i varje fall. Men han har planer för att kanske börja sälja den heta korven i Finland eller Spanien.
– Jag har fortfarande varumärket och patenten men Sverige är för litet för att göra en kedja av det. Vi är för lättkränkta för att införa en seriefigur, Harakirimannen, som ska vara den stora djävulen på jorden och vi har inte den humorn och råheten som Harakirimannen införde. Han roastade alla, det spelade ingen roll ifall det var en kvinna eller man, vit eller svart, blå eller gul, alla var lika dumma i huvudet, han körde över alla. Det var det Harakirimannen var, det var en rollfigur, det var en show jag hade. Jag fick lära mig 100-150 repliker men sen använde jag samma repliker till män som till kvinnor och fick totalt olika reaktioner.
Under torsdagen var han på plats med sin foodtruck i Malmköping, på Stora Torget, för att sälja hamburgare till lunchsugna kunder. Det var tredje gången han besökte orten.
– Jag var här på vintermarknaden, sen var jag på bilträffen i somras i förra året, säger han och berättar att han har planer på att återvända.
– Det blir i sommar, på bilträffen förmodligen.
Även om han åker Sverige runt med sin foodtruck finns det vissa kommuner han inte besöker.
– Kommunerna måste göra det enkelt för oss knallar. Vissa är väldigt komplicerade och de åker jag inte till längre, säger han och tar upp Gävle som ett exempel.
Hur har det varit i Malmköping?
– Skitenkelt. Här är det bara problem att det inte finns tillräckligt med ström, det är bara tio ampere. Hade det varit 16 ampere hade man kunnat ha fläkten som går i värmen och kylskåpet. Det är småsaker som kommunerna skulle kunna fixa.
Hur har kunderna varit?
– Väldigt bra. Alla kunder är trevliga.