Vår tids vokalgrupp heter Solala och består av tre unga män i välansade skägg, avslappnad klädstil och med breda, vita leenden. De är giganter i sociala medier, och har en stor entusiastisk publik både framför skärmarna och vid sina livekonserter.
Gemensamt för de allra flesta vokalgrupperna är medlemmarnas stora musikalitet och vilja att underhålla sina lyssnare.
Solala utgör absolut inget undantag.
På fredagskvällen gästade Solala Klosters kyrka för en av endast två konserter denna höst.
Gruppens signum är att de sjunger sina låtar i köket hemma hos en av medlemmarna och skapar arrangemang med tre stämmor och enkla slagverksinstrument tillverkade av köksattiraljer och livsmedel.
I Klosters kyrka hade man dukat upp alla dessa prylar på ett bord med rödrutig duk. Kring detta bänkade sig killarna och levererade fullt ös från start med Tommy Nilssons Melodifestivalvinnare "En dag".
Solala blandar och ger i sin repertoar. Det är svenska halvgamla låtar, nationalromantiska medleys, stora, internationella ballader och humoristiska potpurrier.
Mellan sångerna berättade bandet om hur de började sjunga tillsammans i köket efter det att de haft urtråkigt under en konsert med Händels "Te Deum" som med en manskör de alla sjöng i.
Publiken, som till stora delar bestod av körsångare, fick också veta lite om hur Solala jobbar. "Med örat" och utan noter. Låtarna väljs ut efter principen att alla i gruppen ska tycka om dem.
Solala är tre trevliga killar. Så trevliga att de kan stå mitt i Eskilstunas stora katedral och hojta: "Nu är det full patte som gäller! Då lyfter vi taket på Klosters kyrka!" utan att det låter det minsta vanvördigt eller att någon tar illa upp.
I stället tog alla närvarande i från tårna och sjöng Roxettes gamla hit "She's got the look". I stämmor dessutom.
Och ja, taket lyfte kanske inte bokstavligt, men känslan infann sig.
Samma känsla infann sig också när Solala klämde i med Tommy Körbergs stora succé "Anthem" ur musikalen Chess. Då ville publiken aldrig sluta jubla och applådera.
Ska man rikta någon kritik mot Solala live är det att nästan alla låtar landar i något som låter som "Rövarsången" i filmen "Ronja Rövardotter" från 1984.
Kanske är allt bara en snitslad bana fram till kvällens final. För ironiskt nog blev det också "Rövarsången" som fick avsluta konserten i Klosters kyrka.