Svar till "Postnords service är under all kritik", publicerad den 8 februari.
Jag beklagar verkligen de problem med postutdelningen i Eskilstuna som insändarskribenten upplevt. För Postnords del har utmaningar i bemanning och organisation satt oss på prov. Vi har under den senaste tiden ökat antalet anställda, bland annat i Eskilstuna, med syftet att få en mer stabil utdelning.
Det är ändå värt att påpeka att Postnord inte är ensam utdelare. Du kan se om din post delats ut av oss, då är den antingen frimärkt eller har textraden "POSTNORD" i nedre delen av kuvertet. Ibland är det extra klurigt, när avsändaren skickar fakturan med någon av våra konkurrenter, men påminnelsen med oss.
Den ökande e-handeln gör att vi kontinuerligt arbetar för att hitta samarbetspartner med bästa möjliga placering. Vad som är bra för den ena, är dock inte alltid bra för den andra.
Jag uppmanar alla som har synpunkter på vår verksamhet att kontakta vår kundservice, telefon 0771-33 33 10. Vi är måna om att få kännedom om de misstag vi gör för att kunna rätta till så snabbt som möjligt.
Gunilla Oldberg
produktionsområdeschef, Postnord