Tack, snälla SJ!

Övrigt2013-11-26 08:07

Åter har jag råkat ut för kraften i ett monopol. Det gäller SJ som så många gånger. Jag är medveten om att järnvägsjätten inte längre är ett monopol men kan utan bekymmer agera som ett.
Häromveckan spårade ett tåg ur i en tunnel under centrala Stockholm. Hela tågtrafiken lamslogs. SJ tillsammans med Trafikverket gjorde inget extra för att hjälpa strandade resenärer. Förslaget att sätta in bussar förvånade personalen. Kunde man göra så?
Det lustiga är att SJ:s ansträngningar att göra pendlares och resenärers liv svårt har fortsatt. Själv tänkte jag kräva tillbaka pengarna för den uteblivna tågresan till jobbet den aktuella morgonen.
Men SJ betalar inte ut ersättning över disk, bara på nätet. Men på nätet räcker det inte att fylla i den 13 siffror långa
koden på kvittot. SJ vill ha en digital bild på det papperskvitto som de har lämnat ut. Det är upp till mig som kund att skanna kvittot och skicka filen.
Men jag är ändå glad för jag känner SJ.
Jag slipper ju resa med hundspann till SJ:s kontor i Kiruna och visa upp min digitala biljett på en utskrift i papper från pappersbruket i Frövi, gjort på en sändning av en speciell sorts fjällbjörk som bara växer i Abisko.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om