De fixar en gala för personalen i Àldreomsorgen i StrÀngnÀs

Det Àr hög tid att uppmÀrksamma Àldreomsorgens personal och deras insatser med en maffig fest.
Det tycker tre eldsjÀlar inom verksamheten och bjuder in till en gala i Thomas arena den 15 november.
– Det gick fort frĂ„n det att vi klĂ€ckte idĂ©n till att det nu blir verklighet, sĂ€ger undersköterskan Maria Andersson.

Aida Jakupovic, Maria Andersson och Anita Lindroos hoppas att sÄ mÄnga som möjligt i personalen kommer till festen i Thomas arena den 15 november. Biljetter finns att hÀmta i kommunens kontaktcenter.

Aida Jakupovic, Maria Andersson och Anita Lindroos hoppas att sÄ mÄnga som möjligt i personalen kommer till festen i Thomas arena den 15 november. Biljetter finns att hÀmta i kommunens kontaktcenter.

Foto: Catarina Nitz

StrÀngnÀs2024-10-11 06:11

Nyheten i korthet

  • Tre drivande krafter inom Ă€ldreomsorgen i StrĂ€ngnĂ€s organiserar en gala för att uppmĂ€rksamma personalens arbete. Galan Ă€ger rum den 15 november i Thomas arena.
  • Galan Ă€r gratis för alla anstĂ€llda inom Ă€ldreomsorgen i StrĂ€ngnĂ€s kommun, och inkluderar prisutdelningar i fyra kategorier: Årets medarbetare, Årets introduktion, Årets chef och Årets vikarie.
  • Organisatörerna hoppas att galan, som Ă€r det första Ă„ret, kommer att vĂ€xa och bli en Ă„rlig tradition. Temat för kvĂ€llen Ă€r "glitter och glamour".

Personalen i den kommunala Àldreomsorgen i StrÀngnÀs utför ett viktigt och tungt arbete varje dag Äret om. Utan nÄgon sÀrskild guldkant pÄ vardagen.

– SĂ„ en gala Ă€r ett sĂ€tt att uppmĂ€rksamma vad man faktiskt gör, trots förutsĂ€ttningarna, sĂ€ger Anita Lindroos, enhetschef och verksamhetsutvecklare inom Ă€ldreomsorgen. 

Tillsammans med Maria Andersson och Aida Jakupovic, enhetschef vid MariagÄrden, har hon tagit fram ett koncept till en gala som vÀnder sig till alla anstÀllda inom Àldreomsorgen i StrÀngnÀs kommun. En inbjudan gÄr ut i dagarna och den 21 oktober slÀpps biljetterna, som Àr gratis och kan hÀmtas i kommunens kontaktcenter i kommunhuset.

Alla som jobbar kvĂ€ll den dagen ska ocksĂ„ kunna komma. 

– Vi ser till att de fĂ„r en ledig kvĂ€ll, sĂ€ger Anita Lindroos.

Dessutom kan alla anstĂ€llda vara med och nominera personer till nĂ„got av de fyra priser som kommer att delas ut under festliga former under galan. De fyra kategorierna Ă€r Årets medarbetare, Årets introduktion, Årets chef och Årets vikarie. 

Socialchefen Marjo Savelius Àr kvÀllens moderator och prisutdelare. Dessutom blir det musikunderhÄllning frÄn kulturskolan.

– Festen Ă€ger rum i Thomas arenas teaterdel, och vi serverar alkoholfritt bubbel och lite vegetariska snittar i entrĂ©n som vi kommer att dekorera, berĂ€ttar Anita Lindroos. 

– VĂ„rt tema för kvĂ€llen Ă€r glitter och glamour, sĂ€ger Aida Jakupovic och berĂ€ttar att de tio personer som arbetar med galan lovar att vara uppklĂ€dda till tĂ€nderna. 

– Vi ska vara sĂ„ glittriga vi kan! sĂ€ger Anita Lindroos som hoppas att galans deltagare hĂ€nger pĂ„ och passar pĂ„ att klĂ€ upp sig. 

Budgeten Ă€r inte stor, men arrangörerna ser det som ett första steg pĂ„ nĂ„got som kan bli större. 

– Vi vill se hur det landar, sĂ€ger Maria Andersson. 

– Jag Ă€r helt övertygad om att det kommer att vĂ€xa till sig! sĂ€ger Aida Jakupovic. 

– Det Ă€r första Ă„ret och vi provar oss fram. NĂ€sta Ă„r kanske vi kan ha dans, sĂ€ger Anita Lindroos.                        

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!