- Tack så mycket. Ja det är otroligt roligt att vi vann. Trots ett tufft år har vi ändå lyckats öka vår försäljning. Alla är väldigt engagerade, vi hittar utmaningar att ta oss an varje dag. Juryn har tittat på butikens utveckling, den positiva arbetsmiljön och resultatet av vårt arbete.
Hur har ni gjort för att öka försäljningen i lågkonjunkturen?
- Vi har levt och agerat efter de värderingar Lindex alltid jobbar efter, som exempelvis ett passionerat engagemang, en tro på hållbarhet i alla former samt att anta en vinnarattityd.
- Men jag måste få tillägga att vi aldrig klarat detta utan våra lojala kunder. Vi hör att människor återkommande åker från både Eskilstuna och Södertälje för att handla hos oss.
Och priset ni får är en resa?
- Jag vi åker alla tio medarbetare fredag, lördag, söndag till Milano. Där ska vi strosa runt, lära känna staden och andas in allt det senaste från modevärlden.
Men stänger ni butiken över helgen då?
- Nej, den kommer att fyllas med en mer än dubbelt så stor personal. Det är inga mindre vd Mats Gärdsell och övriga ledningen för Lindex Sverige som kommer hit och driver butiken medan vi är borta. Samtidigt utmanar de övriga butiker i landet att försöka sälja mer än de tänker göra i Strängnäs.
Du är bara 26 år, har du jobbat länge inom kedjan?
- Jag började som säljare i Eskilstuna när jag var 18 år. Innan jag kom hit 2004 jobbade jag som ställföreträdande butikschef i Västerås.
I motiveringen till att Strängnäsbutiken får utmärkelsen årets butik skriver företagsledningen att Elin Olsson och hennes personal ”har visat att det är medarbetarna som gör skillnad för att lyckas. Butiken är en stjärna som vi är mycket stolta över.”