Den information som nått Elisabet Stenman vid Måltidsservice är att kunderna på förskolesidan också är nöjda.
Stenman framhåller att även om Måltidsservice är ansvarig för själva produktionen så är de inte alltid ansvariga för slutprodukten som når kunden. Mycket kan hända på vägen och om maten inte hanteras rätt vid övergångarna så kan det bli fel.
För att undvika det ordnas regelbundna kostråd vid varje mottagningsställe. Då stämmer man av vad som är bra och mindre bra.
Hon rekommenderar Bengt Wallerström att ta kontakt med enhetschefen på boendet och via kostrådet uttrycka sitt missnöje.
Alla gånger är det heller inte maten det är fel på när folk klagar, säger Stenman.
– Det är mycket kultur och psykologi i det här.
Ett problem som Måltidsservice brottas med är det faktum att kommunen beställer av kommunen och att beställningen därför ofta är otydligt formulerad.
– Om det hade funnits konkurrens mellan Måltidsservice och privata leverantörer så hade man tvingats skärpa sig.
Drygt 3 000 kronor per månad betalar Bengt Wallerström för mat han tycker är dålig. Är det rätt att ta ut ett så högt pris?
– Vi måste ta ut den kostnad som lagts på oss.
Hyra och overheadkostnader är exempel på två utgifter som Måltidsservice måste plocka någonstans ifrån.
– En annan kommun som inte byggt ett Campus för flera miljoner kronor har ett helt annat pris. Men nu har politikerna valt att göra så här.