Ny fritidsguide lotsar folk bland föreningar och anläggningar

I sin ambition att marknadsföra sina fritidsanläggningar ger kommunen ut en Fritidsguide. 3 000 exemplar har tryckts upp men inget av dem delas ut till hushållen.
– Vi tror att informationsvärdet höjs om man får leta aktivt efter guiden, säger Lázló Némedi, teknik- och fritidschef.

Strängnäs2010-04-15 06:30

– Därför valde vi att separera den från den vanliga hushållsreklamen.

12 000 kronor har broschyren kostat som guidar läsarna i text och bilder bland kommunens utbud av hallar, aktiviteteter och föreningar. En liknande guide har tidigare delats ut till kommunens hushåll via posten, men den står ett reklamfinansierat företag bakom och ska alltså inte blandas ihop med kommunens nya Fritidsguide.

– Det finns otroligt mycket i kommunen inom fritidssektorn och den här guiden ger en överblick över det, säger Némedi.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om