Radioreklam ska sätta Strängnäs på kartan

Nu ska Strängnäs kommun locka nytt folk till sig - via radioreklam i Mix Megapol.

Strängnäs2011-05-20 06:07

Anledningen är att besökssiffrorna för Strängnäs kommun är katastrofalt låga. Ingen ökning på antalet gästnätter sedan 2003 finns trots att landet i övrigt har ökat med 90 procent.

Kommunen satsar nu 50 000 kronor på en jingel i radion och vill att näringslivet bidrar med 250 000 kronor. Företagarna får då hjälp med att väva in sitt budskap i etern. Problemet är bara att företagarna verka kallsinniga. Till kommunens två informationsmöten i veckan kom bara 6-7 personer.

- Vi hoppas att det här ska sprida sig som ringar på vattnet, säger turistsamordnare Siw Rådström Andersson som inte kastat in handduken.

Lyssna på Strängnäs nya radiojingel på länken här intill. Vad tycker du, är den bra eller dålig?

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om