Tvingas byta internetleverantör

Magnus Edvinsson är upprörd. Han är en av Sevabs många kunder som är kopplade till stadsnätet. Eftersom Telia och Sevab inte kommer överens i en avtalsfråga tvingas han och 800 hushåll byta internetleverantör senast 1 februari.
– Jag känner mig ledsen och maktlös, säger Magnus Edvinsson som nu måste byta visitkort, e-postadress och lägga över hemsidor på annan leverantör.

Strängnäs2009-12-07 06:30

– Men jag är inte värst drabbad av det här. Tänk på alla småföretag som måste byta ut färdigtryckta brevpapper, kuvert, visitkort ... De har det ännu svettigare.

Tidigare presschefen på P10 Magnus Edvinsson bor i villa på Nyponstigen i Finninge. Sedan två år är han ansluten till Strängnäs Stadsnät och han har valt Telia som tjänsteleverantör.

– Det har fungerat klanderfritt. Jag har varit väldigt nöjd, säger Magnus som håller igång tio hemsidor och har mycket kontakt utanför Sveriges gränser via nätet.

I förra veckan damp ett brev ner i postlådan från Sevab där han upplystes om att Telia upphör med att leverera sina tjänster i stadsnätet och att han omgående måste byta leverantör. Samma brev fick runt 800 hushåll i kommunen av Sevabs totalt 2 500 stadsnätsanslutna kunder.

Läs hela artikeln i måndagens papperstidning

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om