Självklart måste man spara förpackningen om man ska kunna bevisa att en vara är fel, menar insändarskribenten apropå en insändare den 18 augusti. I morgon kommer ett svar från Systembolaget.

Replik: Systembolaget gjorde rätt

Replik
annons

Det här är en replik. Repliken är en text där man ges möjlighet att bemöta information i en tidigare ledare, debattartikel eller insändare. Läs mer: Så jobbar Eskilstuna-Kuriren och Strengnäs Tidning med journalistik.

Svar till "Dålig kundservice hos Systembolaget", publicerad den 18 augusti. Jag tycker att Systembolaget gjorde/gör rätt. Det är såklart att du måste spara boxen, hur ska du annars kunna bevisa att det var en defekt vara. Tror du att du hade kunnat göra så, om det hade varit en vanlig butik? Om du hade köpt mjölk och gjort samma sak, tror du att du hade fått ny mjölk då?

Det är så klart att du ska fortsätta att hylla Systembolaget. Tack vara de så har vi ett stort urval av vin, sprit och öl. Systembolagets sortiment skulle aldrig din lokala handlare kunna ha eller vilja ha. För de skulle bara sälja för vinstens skull.

Tack Systembolaget för att ni finns

Läs också

( 1 st )

Läs mer om dessa ämnen

AlkoholReplik
Relaterat
annons

Mest delat denna vecka