Systembolaget svarar en kund som inte var nöjd med butikens service angående ett defekt vin. Foto: Christine Olsson, TT.

Replik: Vi är generösa när det gäller reklamationer

Replik
annons

Det här är en replik. Repliken är en text där man ges möjlighet att bemöta information i en tidigare ledare, debattartikel eller insändare. Läs mer: Så jobbar Eskilstuna-Kuriren och Strengnäs Tidning med journalistik.

Svar till signaturen "Vindrickande matälskare", publicerad den 18 augusti angående ersättning för defekt vin.

Jag beklagar att du råkade ut för en vara med defekt förpackning när du handlade hos oss. För att vi ska kunna godkänna en reklamation behöver vi kunna se förpackningen/innehållet (precis som i övrig detaljhandel: monopol eller ej) så att vi har något konkret att utgå ifrån. I de fall vi känner till att en specifik produkt har haft en omfattande problematik har vi naturligtvis möjlighet att föra en dialog, fatta beslut om undantag och utifrån situationen kompensera berörd kund. Det kan tänkas att personen du talade med inte visste om det, vilket förstås är olyckligt.

Vi avser vara generösa när det gäller reklamationer så självklart vill vi lösa ditt problem på bästa sätt. Ta kontakt med mig så hjälper jag dig vidare.

Maria Bergnäs

chef för Systembolagets kundtjänst

Läs också

( 1 st )

Läs mer om dessa ämnen

AlkoholReplik
Relaterat
annons

Mest delat denna vecka