Vi vill uppmana våra resenärer att höra av sig till servicecenter med synpunkter på sina resor, skriver Sörmlandstrafiken.

Replik: Vi ber om ursäkt

Replik

Det här är en replik. Repliken är en text där man ges möjlighet att bemöta information i en tidigare ledare, debattartikel eller insändare. Läs mer: Så jobbar Eskilstuna-Kuriren och Strengnäs Tidning med journalistik.

Replik  Vi är ledsna att resan inte gick som planerat och ber om ursäkt för att ni upplevde en lång väntetid. Det är väldigt olyckligt och vi vill ständigt förbättra kvalitén i både beställning, planering och under själva transporten. Vi är tacksamma om du kontaktar oss direkt på kundservice@sormlandstrafiken.se eller via kontaktperson på Eskilstuna-Kuriren så vi kan utreda denna specifika händelse.

Vi på Sörmlandstrafiken har ansvar att driva servicecenter för färdtjänst och sjukresor på uppdrag av kommuner och Landstinget, deras regelverk ligger till grund för vår hantering. I uppdraget finns olika typer av transporter med personbil, specialfordon, bårtransport samt trappklättraruppdrag. Beroende på efterfrågan av specifika biltyper bokas resan så snart det finns ledigt fordon, där väntetiderna är varierande beroende på tillgång av rätt fordon.

Vi vill uppmana våra resenärer att höra av sig till servicecenter med synpunkter på sina resor. Det är viktigt för vår del att kunna utreda varje specifik händelse på ett grundligt sätt för att kunna förbättra och vidta åtgärder vid behov.

Eva Lindblom

Kvalitetsutvecklare Sörmlandstrafiken

Läs mer om dessa ämnen

SörmlandstrafikenReplik