Replik: "Vi har valt en flexibel prismodell"

Replik
annons

Det här är en replik. Repliken är en text där man ges möjlighet att bemöta information i en tidigare ledare, debattartikel eller insändare. Läs mer: Så jobbar Eskilstuna-Kuriren och Strengnäs Tidning med journalistik.

Svar till insändaren ”Vem är Munktellbadet till för?”, publicerad den 29 augusti.

Eskilstunas nya badanläggning är byggd utifrån allmänhetens, föreningslivets och skolans behov, med fokus på tillgänglighet och hållbarhet. Ett bad för alla!

Det är svårt att göra helt rättvisa prisjämförelser mellan olika badanläggningar eftersom både anläggningarnas utformning och prismodellerna skiljer sig åt. Ett bad är dessutom bland det mest kostsamma en kommun kan bygga. På Munktellbadet har vi utformat vår prismodell utifrån Eskilstunabornas behov, för att alla ska ha möjlighet att bada.

Vi har valt en flexibel prismodell där man betalar för den del av badet man är intresserad av samt har möjlighet att påverka priset genom val av dag och tidpunkt. Våra så kallade ”röda priser” gör det till exempel möjligt för en vuxen och två barn att bada för totalt 140 kr. Vår personal i receptionen hjälper gärna till att välja det mest prisvärda alternativet för var och en.

Vi tackar för synpunkterna då det är viktigt för oss att veta hur prismodellen uppfattas av våra besökare. Insändaren innehåller dock en missuppfattning då det inte stämmer att barn upp till elva år har gratis inträde hos vår kollega.

Torbjörn Bergvall

affärsområdeschef Bad

Läs också

( 2 st )

Läs mer om dessa ämnen

MunktellstadenReplikbad
Relaterat
annons

Mest delat denna vecka