Man hade vaskat fram en riktigt fin väg i trakterna kring Hållsta som skulle köras två gånger. Dessa två tider sammanräknades och kvalificerade de snabbaste till att köra en avgörande omgång för DM-pokalerna. Trots att det fanns fyrhjulsdrivna bilar med i listan så knep Robert Eriksson från arrangörsklubben den absolut snabbaste tiderna i sin trimmade tvåhjulsdrivna Renault Clio R3. Robert som annars sköter noterna åt Per Göthberg i SM laddade på bra och fick upp farten direkt.

– Vi var snabbast direkt och blev slagna i andra åket av en fyrhjulsdriven bil, men gick klockrent, säger en glad Robert Eriksson som var total-snabbast efter dagens tre genomkörningar.

Tvåa i klassen blev Fagerstas Mats Larsson i Toyota Corolla bara dryga två sekunder före Eskilstuna MKs Anttis Johannnesson i BMW. I den fyrhjulsdrivna klassen kom Gnestas Michael Holmgren i Mitsubishi som tog hem den största pokalen före klubbkamraten Lasse Mothander i Toyota Celica GT4. Hos dom mer standardbetonade klasserna blev det SMK Södermanlands Joakim Ellner Landberg högst upp i Volvo 940 före Eskilstuna MKs Niklas Berglund och Pär Johansson också han från EMK på pallen. Tävlingen blev uppskattad av både förare och publik som strömmade till den publikplats som sats upp.

– Förarna var mycket nöjda, säger tävlingsledaren Kjell Eriksson efter avslutad tävling.

Värmesprinten fick många lokala framgångar ibland annat EMKs Calle Svennestam i B-förarklassen för trimmade bilar och i standardklassen slutade Rickard Gustafsson SMK Södermanland högst upp.